Mevzuat

İhracat Mevzuatı

Hariçte İşleme Rejimi Kararı

Birinci Bölüm

Amaç, Kapsam ve Tanimlar
Amaç

Madde 1. Bu Karar; serbest dolasimdaki esyanin islenmek, tamir edilmek veya yenilenmek üzere geçici olarak ihraç edilmesi ve islem görmüs ürünün tam veya kismi muafiyetten yararlanarak serbest dolasima girmesinin saglanmasi ile ithal edilen islem görmüs ürünlerin aynisini veya benzerini üreten Türkiye'deki üreticilerin temel ekonomik çikarlarinin olumsuz etkilenmemesi kaydiyla ihraç esyasinin satisinin tesviki amaciyla hazirlanmistir.  

Kapsam

Madde 2. Bu Karar; hariçte isleme rejiminin esaslarinin belirlenmesine ve yönlendirilmesine iliskin tedbirlerin düzenlenmesini ve yürütülmesini kapsar.  

Tanımlar

Madde 3. Bu Kararda geçen;

  • a) Asil islem görmüs ürün:Hariçte isleme rejimi kapsaminda elde edilmesi amaçlanan ürünleri,
  • b) Belge süresi: Hariçte isleme izin belgesi üzerinde kayitli bulunan ve belge kapsaminda ihracat ve ithalat islemlerinin gerçeklestirilecegi dönemi,
  • c) Belge süresi sonu: Belge süresi bitiminin rastladigi ayin son gününü,
  • ç) Degismemis esya:Herhangi bir isleme faaliyetine tabi tutulmadan tekrar ithal edilen geçici ihracat esyasini,
  • d) Fire/zayiat: Isleme faaliyetleri sirasinda özellikle kuruma, buharlasma, sizma veya gaz kaçagi seklinde yitirilen ve imha olan kisim ile ekonomik degeri olmayan atiklari,
  • e) Geçici ihracat esyasi:Hariçte isleme rejimi çerçevesinde tamir edilmek, yenilenmek veya daha ileri safhada islem görmek üzere Türkiye Gümrük Bölgesi disina veya serbest bölgelere geçici olarak ihraç edilen esyayi,
  • f) Hariçte isleme izni: Maden cevheri ve konsantrelerinin izabe edilmesi ve islenmesi ile kiymetli maden ve taslarin islenmesi amaciyla geçici ihraci için maden ihracatçi birliklerinin bagli bulundugu ihracatçi birlikleri genel sekreterliklerince verilecek izni,
  • g) Hariçte isleme izin belgesi:Serbest dolasimda bulunan esyanin daha ileri bir düzeyde islem görmek üzere Türkiye Gümrük Bölgesi disina veya serbest bölgelere geçici ihracina ve islem görmüs ürün olarak ithaline imkan saglayan Müstesarlikça düzenlenen belgeyi,
  • g) INF 2 bilgi formu: Hariçte isleme rejimi kapsaminda üçgen trafik kullanimina izin veren gümrük idaresi tarafindan düzenlenen ve Gümrük Birligi Gümrük Bölgesinin bir parçasindan geçici olarak ihraç edilerek üçüncü ülkede islem görmüs ürünlerin, Gümrük Birligi Gümrük Bölgesinin diger parçasinda kismi veya tam gümrük vergisi muafiyetiyle serbest dolasima girisine imkan veren belgeyi,
  • h) Ikame ürün: Tamirata konu olan geçici ihracat esyasinin yerine kullanilmak üzere getirilen ve geçici ihracat esyasi ile ayni tarife pozisyonunda, ayni ticari nitelikte ve teknik özellikte olan ithal esyasini,
  • i) Ikincil islem görmüs ürün:Isleme faaliyetleri sonucunda elde edilen asil islem görmüs ürün disindaki ürünleri,
  • i) Isleme faaliyeti: Esyanin üretilmesi, montaji, islenmesi, yenilenmesi, tamir edilmesi ile benzeri islemleri,
  • j) Islem görmüs ürün: Isleme faaliyetleri sonucunda elde edilen tüm ürünleri,
  • k) Izin süresi: Hariçte isleme izninde kayitli bulunan ve izin kapsaminda ihracat ve ithalat islemlerinin gerçeklestirilecegi dönemi,
  • l) Izin süresi sonu: Izin süresi bitiminin rastladigi ayin son gününü,
  • m) Kismi muafiyet: Hariçte isleme rejimi çerçevesinde serbest dolasima sunulan islem görmüs ürünlerin ithali esnasinda alinmasi gereken vergiler hesaplanirken, geçici ihracat esyasinin en son isleme faaliyetine tabi tutuldugu Türkiye Gümrük Bölgesi disindan veya serbest bölgeden ayni tarihte ithal edilmesi halinde uygulanacak gümrük vergilerine tekabül eden kismin muaf tutulmasini,
  • n) Müstesarlik: Dis Ticaret Müstesarligi"ni,
  • o) Serbest bölgeler: Türkiye Gümrük Bölgesi üzerindeki serbest bölgeleri,         
  • ö) Serbest dolasimda bulunan esya:  4458 sayili Gümrük Kanunu’nun 18 inci maddesi hükmüne göre tümüyle Türkiye Gümrük Bölgesinde elde edilen ve bünyesinde Türkiye Gümrük Bölgesi disindaki ülke veya topraklardan ithal edilen girdileri bulundurmayan veya sartli muafiyet düzenlemelerine tabi tutulan esyadan elde edilen ve tabi oldugu rejim hükümleri uyarinca özel ekonomik önem tasimadigi tespit edilen veya Türkiye Gümrük Bölgesi disindaki ülke veya topraklardan serbest dolasima giris rejimine tabi tutularak ithal edilen veya Türkiye Gümrük Bölgesinde yukarida belirtilen esyadan ayri ayri veya birlikte elde edilen veya üretilen esyayi,
  • p) Standart degisim sistemi: 4458 sayili Gümrük Kanununun 144 ila 148 inci maddeleri hükümlerine göre ikame ürün olarak adlandirilan ithal esyasinin bir islem görmüs ürün ile degistirilmesi usulünü,
  • r) Tam muafiyet:Tamir edilmek veya yenilenmek üzere geçici ihraç edilen esyanin ithalinde alinmasi gereken her türlü verginin muafiyetini,    
  • s) Ticaret politikasi önlemleri:Ithalat Rejimi Kararinin 4 üncü maddesinde belirtilen mevzuat çerçevesinde alinan önlemleri,             
  • s) Topluluk: Avrupa Toplulugu’nu,
  • t) Üçgen trafik: Gümrük Birligi Gümrük Bölgesinin bir parçasindan geçici olarak ihraç edilerek üçüncü ülkede islem görmüs ürünlerin, Gümrük Birligi Gümrük Bölgesinin diger parçasinda kismi veya tam gümrük vergisi muafiyetiyle serbest dolasima girmesi usulünü,
  • u) Üçüncü ülke:Avrupa Toplulugu’na üye ülkeler disindaki ülkeleri,
  • ü) Vergi: Esyanin giris ve çikisinda tahsili öngörülen vergi, resim, harç, fon ve benzeri bütün mali yükleri,
  • v) Verimlilik orani:Belirli miktardaki geçici ihracat esyasinin islenmesi sonucunda elde edilen islem görmüs ürünlerin miktarini veya yüzde oranini,

İkinci Bölüm

Hariçte Isleme Faaliyeti

Madde 4. Hariçte isleme faaliyeti;serbest dolasimda bulunan esyanin daha ileri safhada islenmek, tamir edilmek veya yenilenmek üzere geçici olarak Türkiye Gümrük Bölgesi disina veya serbest bölgelere ihraç edilmesi ve bu faaliyetler sonucunda elde edilen ürünlerin, gümrük vergilerinden tam veya kismi muafiyet uygulanmak suretiyle ve ikili veya çok tarafli ticaret anlasmalari çerçevesinde bazi islem görmüs ürünler için konulmus veya konulacak olan gümrük vergisi muafiyeti içeren hükümler sakli kalmak kaydiyla, yeniden serbest dolasima girmesi ve standart degisim sistemi kapsaminda ithali ile ilgili faaliyetleri kapsar.  

Hariçte isleme rejimi uygulanmayacak haller

Madde 5. Hariçte isleme rejimi;

  • a) Ihraci, ödenmis ithalat vergilerinin geri verilmesine veya teminata baglanmis ithalat vergilerinin kaldirilmasina yol açan,
  • b) Ihracindan önce, nihai kullanimlari nedeniyle tam muafiyet suretiyle serbest dolasima giren ve bu muafiyetin taninmasi için gerekli kosullari tasimaya devam eden,
  • c) Ihraci, ihracat vergi iadesini gerektiren veya ihraci nedeniyle tarim politikasi çerçevesinde vergi iadesi disinda bir mali avantaj saglanan,

serbest dolasimdaki esyaya uygulanmaz.

Üçüncü Bölüm

Genel Hükümler
Müracaatlarin degerlendirilmesi

Madde 6. Hariçte isleme faaliyetinden yararlanmak için;

  • a) Hammadde, yardimci madde, yari mamul, mamul ve ambalaj malzemelerinin daha ileri bir düzeyde islem görmek üzere Türkiye Gümrük Bölgesi disina veya serbest bölgelere gönderilmek istenmesi halinde, bu Karara istinaden yayimlanacak tebligde belirtilen bilgi ve belgelerle birlikte hariçte isleme izin belgesi almak üzere Müstesarliga,
  • b) Maden cevheri ve konsantrelerinin izabe edilmesi ve islenmesi ile kiymetli maden ve taslarin islenmesi amaciyla Türkiye Gümrük Bölgesi disina veya serbest bölgelere gönderilmek istenmesi halinde, bu Karara istinaden yayimlanacak tebligde belirtilen bilgi ve belgelerle birlikte hariçte isleme izni almak üzere maden ihracatçi birliklerinin bagli oldugu ihracatçi birlikleri genel sekreterliklerine,
  • c) Tamirat amaçli, garanti hükümleri uyarinca veya bir imalat hatasi nedeniyle Türkiye Gümrük Bölgesi disina veya serbest bölgelere gönderilen esyanin ve/veya bu esyanin ihracindan önce ikame ürünün ithalati için Gümrük Müstesarligi’na,

müracaat edilir.

Hariçte isleme rejiminde izin sartlari

Madde 7. (1)Bu Karar çerçevesinde,Türkiye Gümrük Bölgesinde (serbest bölgeler hariç) yerlesik kisilerce yapilacak müracaatlar;

  • a) Geçici ihracat esyasinin islem görmüs ürünlerin üretiminde kullanildiginin tespitinin mümkün olmasi,
  • b) Türkiye Gümrük Bölgesindeki (serbest bölgeler hariç) üreticilerin temel ekonomik çikarlarinin olumsuz etkilenmemesi,

kriterleri çerçevesinde degerlendirilir.   

(2) Bu kriterlere göre Müstesarlikça veya maden ihracatçi birliklerinin bagli oldugu ihracatçi birlikleri genel sekreterliklerince yapilan degerlendirme sonucunda geçici ihracat  esyasi  ile  ithal  esyasinin  (ikincil  islem  görmüs  ürünler dahil) 8-12 (sekiz-oniki)’li bazda gümrük tarife istatistik pozisyonu, adi, verimlilik oranina göre belirlenen miktari, degeri ve süresi belirlenerek, hariçte isleme izin belgesi/hariçte isleme izni verilir veya talep reddedilir.

Belge/izin süresi  ve ek süreler

Madde 8. (1) Hariçte isleme izin belgesinin/hariçte isleme izninin süresi azami 12 (oniki) aydir. Ayrica, ilgilinin gerekçeli talebi üzerine bu Karara istinaden yayimlanacak tebligde belirlenen süre kadar ek süre verilebilir.

(2) Bu Karara istinaden yayimlanacak tebligle belirlenen mücbir sebep ile fevkalade hallerin belge/izin süresi içerisinde meydana gelmesi halinde, hariçte isleme izin belgesine/hariçte isleme iznine ilave süre verilebilir. Mücbir sebep ile fevkalade hallere istinaden belgeye/izne verilecek ilave süre, mücbir sebep ile fevkalade hal süresi dikkate alinarak belirlenir.

Belge/izin revizesi

Madde 9. (1)Hariçte isleme izinbelgesi/hariçte isleme izni, ilgili firma tarafindan belge taahhüt kapatma asamasina kadar gerekli bilgi ve belgelerle yapilacak müracaata istinaden ilgili mercilerce revize edilebilir.

Vergilendirme

Madde 10. (1)  Geçici olarak ihraç edilen esya ile isleme faaliyeti sonucunda islem görmüs ürüne dönüstürülen esyanin ithalati sirasinda dogan gümrük vergileri 4458 sayili Gümrük Kanunu’nun ilgili hükümleri uyarinca tahsil edilir.

(2) Ancak, hariçte isleme rejimi kapsaminda, izabe suretiyle yabanci maddelerden temizlenmek veya elektrolize edilmek gibi amaçlarla geçici olarak ihraç edilen maden cevherlerinden elde edilen, milletlerarasi teamüllere göre mamul sayilmayan ve imalatta ilk madde olarak külçe ve kütük halindeki saf gümüs, kursun, demir, bakir vb. madenlerden, Sanayi ve Ticaret Bakanligi’nca bu gibi islemlerin yurt içinde yapilmasinin mümkün olmadiginin kabulü kaydiyla, gümrük vergisi oraninin %0 olarak uygulanacagi hususu izin üzerinde belirtilmis ise, bu husus çerçevesinde islemler gerçeklestirilir.

(3) Ayrica, serbest bölgeye geçici olarak ihraç edilen esyanin isleme faaliyeti sonucunda elde edilen islem görmüs ürünün bünyesinde, herhangi bir üçüncü ülke menseli girdi kullanilmamasi ve isleme faaliyetinin tamamen isçilik olmasi durumunda, isçilik faturasinda belirtilen kiymet üzerinden sadece Katma Deger Vergisi tahsil edilir.

(4) Serbest dolasimdaki esyanin, ihracinda herhangi bir ödemeye veya ticaret politikasi önlemine tabi olmasi durumunda, ilgili gümrük idarelerince bu ihracat esnasinda alinmasi gereken vergi tutari kadar teminat alinarak veya ticaret politikasi önlemleri ile diger islemler uygulanarak ihracata müsaade edilir. Geçici ihraç edilen esyanin usulüne uygun olarak geri gelmemesi durumunda, söz konusu teminat irat kaydedilir. Ancak, Müstesarlikça Destekleme ve Fiyat Istikrar Fonu primi kesintisine tabi esyanin serbest bölgelere geçici ihracatinda teminat aranmaksizin ihracata izin verilir. Serbest bölgelere geçici ihraci gerçeklestirilen esyaya tekabül eden ithalatin gerçeklesmediginin tespiti halinde ise, bu ihracata iliskin alinmayan vergi, ihraç tarihi itibariyla 6183 sayili Amme Alacaklarinin Tahsil Usulü Hakkinda Kanun hükümlerine göre tahsil edilir.

Ithalatin gerçeklestirilmesi

Madde 11. (1) Ithalatin gerçeklestirilmesi, hariçte isleme rejimi çerçevesinde ithali taahhüt edilen islem görmüs ürünün, ithalat rejimi ile gümrük mevzuatina uygun sekilde gümrük hattindan Türkiye Gümrük Bölgesine girisini (serbest bölgeler hariç) ifade eder.

(2) Hariçte isleme faaliyeti sonucunda dogan isçilik, navlun, sigorta vb. bedeller, serbest dolasimdaki esya veya hariçte islenmek üzere gönderilen esyanin bir kismi ile de ödenebilir. Bu durumda, yukaridaki bedellere karsilik gelen geçici ihracata konu esya için, bu Kararin 10 uncu maddesinin (4) numarali fikrasi uyarinca alinan teminatlar irat kaydedilir veya alinmayan vergi tahsil edilir. Ayrica, bu esyanin ihracatinda kambiyo mevzuati hükümleri uygulanir.

Taahhüdün kapatilmasi

Madde 12. (1) Hariçte isleme izin belgesi/hariçte isleme izni sahibi firmalarinbelge/izin süresi (ek süreler dahil) sonundan itibaren 1 (bir) ay içerisinde bu Karara istinaden yayimlanacak teblig ile belirlenen bilgi ve belgelerle birlikte, belge/izin taahhüdünü kapatmak için müracaat etmeleri zorunludur.

(2) Bu maddenin (1) numarali fikrasinda belirtilen sürede taahhüdün kapatilmasi için müracaat edilmemesi durumunda ilgili firmaya, 1 (bir) ay içerisinde kapatma müracaatinda bulunulmasi hususu, Müstesarlik ve/veya ilgili ihracatçi birlikleri genel sekreterligi tarafindan bildirilir ve bu sürede kapatma müracaatinda bulunulmayan hariçte isleme izin belgesi/hariçte isleme izni  müeyyide uygulanarak resen kapatilir.

(3) Hariçte isleme izinbelgesi taahhüdü, belgede belirtilen sartlara uygun olarak Müstesarlik ve/veya Müstesarligin belirleyecegi ihracatçi birlikleri genel sekreterlikleri  tarafindan kapatilir. Hariçte isleme izni taahhüdü ise, maden ihracatçi birliklerinin bagli oldugu ihracatçi birlikleri genel sekreterliklerince kapatilir.

(4) Ayrica, hariçte isleme izin belgesi/hariçte isleme izni taahhüdünün kapatilmasina iliskin yapilan müracaatta, eksik bilgi ve belge gönderildiginin tespiti halinde, bu eksiklik 1 (bir) ay içerisinde tamamlanmak üzere Müstesarlik ve/veya ilgili ihracatçi birlikleri genel sekreterligi tarafindan firmaya bildirilir. Bu süre içerisinde eksik bilgi ve belgelerin tamamlanmamasi durumunda, belge/izin taahhüdü mevcut bilgi ve belgelere istinaden kapatilir.

Ithalatin gerçeklesmemesi

Madde 13. (1) Hariçte isleme rejimi kapsaminda Türkiye Gümrük Bölgesi disinda veya serbest bölgelerde islenerek ithal edilmesi taahhüt edilen ürünlerin belgede/izinde belirtilen sartlara ve yararlanilan tedbirlere uygun olarak yurda getirilmemesi halinde, bu ürünlerin üretimi için gönderilen esyanin aynen geri getirilmesi gerekir. Aksi takdirde, kambiyo mevzuati hükümleri uygulanir.

(2) Ancak, hariçte isleme izin belgesi/hariçte isleme izni kapsaminda ihraç edilen geçici ihracat esyasinin gerekli isleme faaliyetine tabi tutulduktan sonra  islem görmüs ürün olarak, Gümrük Birligi Gümrük Bölgesinin baska bir parçasina gönderilmek istenmesi durumunda, ihracat islemini gerçeklestiren gümrük idaresi tarafindan INF 2 bilgi formu düzenlenmesi kaydiyla,islem görmüs ürünün ve bu ürünün üretimi için gönderilen geçici ihracat esyasinin yurda geri getirilmesine gerek bulunmamaktadir. Bu durumda, geçici ihracata konu esya için, bu Kararin 10 uncu maddesinin (4) numarali fikrasi uyarinca alinan teminatlar irat kaydedilir veya alinmayan vergi tahsil edilir. Ayrica, bu esyanin ihracatinda kambiyo mevzuati hükümleri uygulanir.

Iptal

Madde 14. (1) Hariçte isleme izin belgesi/hariçte isleme izni, ilgili firmanin talebi üzerine iptal edilir.

(2) Bu Karar ve bu Karara istinaden yayimlanacak teblig ve genelge hükümlerine uyulmadiginin, hariçte isleme izin belgesinin/hariçte isleme izninin düzenlenmesi, revizesi için ibraz edilen bilgi ve belgeler ile belge/izin kapsaminda yapilan islemlerin gerçek disi oldugunun veya belge/izin üzerinde tahrifat yapildiginin tespiti halinde; ilgili belge/izin iptal edilir ve ilgililer hakkinda kanuni islem yapilir.

(3) Iptal edilen belge/izin kapsaminda ithalat yapilmamissa, bu Kararin 10 uncu maddesinin (4) numarali fikrasive13 üncü maddesinin (1) numarali fikrasi hükümlerine göre; ithalat yapilmissa, bu Kararin 15 inci maddesi hükümlerine göre islem yapilir.

Hariçte isleme tedbirlerine uyulmamasi

Madde 15. (1) Hariçte isleme tedbirlerini, hariçte isleme rejimi ve hariçte isleme izin belgesinde/hariçte isleme izninde belirtilen esas ve sartlara uygun olarakyerine getirmeyenlerden;

  • a) Belgede/izinde kayitli miktar ve degerin üzerinde ithalat yapildiginin tespiti halinde, bu kisma tekabül eden ithalattan dogan vergi ithal tarihi itibariyla,
  • b) Belgenin/iznin iptal edilmesi halinde, bu kapsamda ithalat yapilmissa bu ithalata iliskin alinmayan vergi ithal tarihi itibariyla,
  • c) Belge/izin kapsaminda ithalat yapilmamissa, bu Kararin 10 uncu maddesinin (4) numarali fikrasi uyarinca teminata baglanan veya alinmayan vergi ihraç tarihi itibariyla,

6183 sayili Amme Alacaklarinin Tahsil Usulü Hakkinda Kanun hükümlerine göre tahsil edilir.

(2) Kapatma esnasinda ibraz edilen gümrük beyannamesi ve eki belgelerin sahte veya üzerinde tahrifat yapilmis olmasi durumunda, bu beyanname kapsami ithalata iliskin vergi, bu maddenin (1) numarali fikrasi çerçevesinde tahsil edilir, ilgililer hakkinda kanuni islem yapilir ve belge/izin sahibi firma 1 (bir) yil süreyle hariçte isleme rejiminden yararlandirilmaz.

(3)Bu Karar ile bu Karara istinaden yayimlanan teblig ve genelgelere uymayan, yanlis islem yapan, belge/izinlerin ilgiliye ait orijinal nüshasina gerekli mesruhati kaydetmeden islem yapan, yaniltici bilgi veren ve bu nedenlerden dolayi vergi kaybina veya verginin tahsilinde gecikmelere sebep olan gerçek ve tüzel kisiler, asil borçludan alinamayan alacagin ödenmesinden müstereken ve müteselsilen sorumludur. Bu çerçevede amme alacagi, gecikme süresi de dikkate alinarak bu maddenin (1) numarali fikrasi çerçevesinde tahsil edilir.

Usulsüzlük

Madde 16. (1)Hariçte isleme izin belgesi/hariçte isleme izni kapsaminda geçici olarak ihraç edilen esyanin süre bitiminden sonra aynen geri getirilmesi halinde, gümrük mevzuati çerçevesinde usulsüzlük cezasi uygulanir.

Denetim

Madde 17. (1) Tüm kamu kurum ve kuruluslari ile bankalar, hariçte isleme izin belgesinin/hariçte isleme izninin ibrazi üzerine hariçte isleme tedbirlerini, hariçte isleme rejimi ve belgede/izinde belirtilen esas ve sartlara uygun olarak tatbik ederler. Müstesarlik, bu Kararda belirtilen tedbirlerin uygulanmasina iliskin her türlü denetimi ve düzenlemeyi yapabilir; ilgili firma, kamu kurum ve kuruluslari ile bankalardan bilgi ve belge isteyebilir ve gerekli önlemleri alabilir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çesitli Hükümler
Uygulama

Madde 18. (1) Bu Kararin yayimlandigi tarihten önceki Kararlara istinaden düzenlenen hariçte isleme izin belgeleri/hariçte isleme izinleri kendi mevzuati hükümlerine tabidir. Henüz taahhüdü kapatilmamis olan belgelere/izinlere bu Kararin lehe olan hükümleri uygulanir.

Yetki

Madde 19. (1) Müstesarlik bu Karar hükümlerine istinaden, hariçte isleme rejimi ile ilgili usul ve esaslara iliskin teblig ve genelgeler çikarmaya, izin ve talimat vermeye, özel ve zorunlu durumlari inceleyip sonuçlandirmaya ve uygulamada ortaya çikacak ihtilaflari idari yoldan çözümlemeye yetkilidir. Hariçte isleme izin belgesinin revize edilmesi ve taahhüdün kapatilmasi ile ilgili görev ve yetkiler Müstesarlikça ihracatçi birlikleri genel sekreterliklerine kismen veya tamamen devredilebilir.

(2) Bu Karar hükümlerine istinaden yapilacak tüm islemler, bu Karara istinaden yayimlanacak teblig hükümleri çerçevesinde, bilgisayar veri isleme teknigi yoluyla gerçeklestirilebilir.

Yürürlükten kaldirilan mevzuat

Madde 20. (1) 5/5/2000 tarihli ve 2000/674 sayili Kararname yürürlükten kaldirilmistir.

Yürürlük

Madde 21. (1) Bu Karar yayimi tarihinde yürürlüge girer.

Yürütme

Madde 22. (1) Bu Karari Dis Ticaret Müstesarliginin bagli oldugu Bakan yürütür.

Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı